Ferrocarrils licita l'estudi informatiu i el projecte constructiu del perllongament de la línia Llobregat-Anoia de Manresa cap al Parc de l'Agulla

S’utilitzaran les vies existents per on ara passen mercaderies i es planteja la construcció de dues noves estacions al barri de La Parada i a la zona del parc

FGC
Esquema del futur perllongament cap al Parc de l'Agulla.

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha tret a licitació la redacció de l’Estudi Informatiu i del Projecte Constructiu del perllongament de la línia Llobregat – Anoia des de l’estació de Manresa Alta cap a la zona del Parc de l’Agulla utilitzant les vies existents per on actualment hi circulen trens de mercaderies. Aquesta és una de les actuacions de Ferrocarrils previstes en l’àmbit del Bages, juntament amb el projecte d’integració urbana de la línia a la ciutat de Manresa, que recentment ha sortit a informació pública.

L’estudi que ara ha sortit a licitació contempla la construcció de dues noves estacions, situades al barri de la Parada i al mateix entorn del parc. Per a cada estació, que haurà d’estar adaptada per a persones amb mobilitat reduïda, s’avaluaran, com a mínim, dues alternatives. A més, totes les actuacions seran compatibles amb el que defineixi l’estudi informatiu de la integració urbana i ampliació de la línia dins de Manresa.

L’estudi informatiu inclourà la definició i valoració al nivell corresponent de les diferents alternatives de l’obra d’infraestructura, via, catenària, senyalització i totes les instal·lacions associades a les noves estacions, incloent-hi totes les reposicions de serveis afectats, urbanització, jardineria de superfície, integració urbana de les noves estacions, desviaments provisionals de trànsit i altres afectacions possibles durant l’execució de les obres.

També ha de valorar aquelles actuacions necessàries a les vies del triangle ferroviari de Manresa que permetin la circulació d’unitats de viatgers i millorar la integració urbana en aquest punt.

La licitació és per un import de 335.000 euros i un termini de redacció de 6 mesos per a l’estudi informatiu i 6 mesos per al projecte constructiu, que haurà d’incloure aquells requeriments que es derivin de la fase d’informació pública i possibles al·legacions de l’estudi informatiu.

En l’àmbit del Bages Ferrocarrils també té en estudi una actuació a l’estació de Sant Vicenç-Castellgalí d’FGC per a facilitar l’intercanvi amb l’estació de Rodalies.